

Ønsker man at fremme sin karriere, er det typisk godt at bevise overfor sin chef, at man er i stand til at påtage sig mere ansvar. Så læs med her, og få nogle gode råd, til initiativer man kan sætte i gang, der vil vise, at man tænker på arbejdspladsens eller kollegagruppens fremtid.
Nyt, on-brand udstyr
Man har måske allerede tænkt over, hvor meget udstyr, der er på arbejdspladsen, som viser sammenholdet. Arbejdspladsen har måske allerede T-shirts, uniform eller nøgleringe. Man kan med stor fordel foreslå, at man kan købe ting som nogle krus med logo, nyt udstyr til kontoret eller nye arbejdsklæder. Man kan tilmed undersøge om kontoret mangler noget, eller skal have noget opgraderet på arbejdspladsen, og så foreslå at købe det hjem til næste møde. Ideen vil måske blive taget godt imod eller falde til jorden, men det vil vise, at man ligger mere energi i jobbet, og det vil blive værdsat.
Tag initiativ til at sætte ting i gang
Man glemmer det måske i den rutineplagede hverdag, men arbejdspladsen er også et socialt rum. Hvis man vil fremstå som en, der tænker på sine kollegaer, kan man være personen der tager initiativ, og foreslår sociale arrangementer. Man kan foreslå udflugter til at dyrke sport sammen, som paintball eller fodbold, eller at tage en weekendtur til et casino eller camping.
Man kan også foreslå mindre ting, som byture, firmafester, eller starte en madklub med kollegaerne. Som med det andet, vil ideen måske blive taget godt eller skidt imod, men det vil frem for alt demonstrere, at man har sine kollegaer i tankerne. Folk støtter sig ofte op at folk, der tager initiativ til at give liv til hverdagen, og her har du en mulighed.
Vær manden der løser problemer
Der kan være mange små problemer eller irritationer på kontoret, der påvirker hverdagen, men ingen tager ansvar for at løse. Her kan man igen være den ansvarlige, og være personen der prøver at få problemet løst. Her har man også mulighed for at vise sig frem som en ansvarlig part overfor chefen og potentielt ligge fundamentet for en bedre fremtid for sin karriere.
Styrke, ansvarsbevisthed og drive er de 3 ting, folk værdsætter i de fleste sammenhænge, også på jobbet. Det kræver ikke meget at vise. at man har disse egenskaber, blot man ved, hvor behovene er at finde og kan handle på dem.